Rome - Reisverslag uit Marcigliana, Italië van FamilieDijkstraAlmelo - WaarBenJij.nu Rome - Reisverslag uit Marcigliana, Italië van FamilieDijkstraAlmelo - WaarBenJij.nu

Rome

20 Juli 2015 | Italië, Marcigliana

We hebben een huisdier: Poekie....de poes. Eerst durfde ze niet bij ons te komen maar na een paar stukjes kaas ging dat al veel beter en op het laatst zat ze tussen Carlijn en Jochem aan het ontbijt. We zijn naar Rome geweest, met een bus vanaf de camping 4 km naar het station Prima Porta. Vandaar met de trein naar station Flaminio. Vanaf daar konden we prima met de metro. 24 uur bus/trein/metro en tram voor EUR 7 per persoon. We hebben eerst de Spaanse trappen bezocht en daar in een Engels thee en koffie huis koffie en thee gedronken. Toen lopend naar de Trevi fontein. Onderweg een cadeautje voor oma Nel gekocht....rara wat zou het zijn. De Trevi fontein wordt gerestaureerd en was niet goed te zien. Vervolgens naar het Colloseum waar we om heen zijn gelopen en een geocache hebben gedaan. In mei hadden we op de camping in Laren een "trackable" meegenomen uit een cache die daar lag. De eigenaren van die trackable wilden graag dat hij ging reizen. Nou dat is gelukt. Hij ligt vanuit het Gelderse Laren nu bij het colloseum in Rome. Daarna weer de metro gepakt en naar Vaticaanstad gegaan. Eerst geluncht en toen naar het Sint Pieterplein. We hebben ongeveer een uur in de rij gestaan om in de kerk te kunnen. Dat was wel heel erg warm. De kerk was indrukwekkend groot. Daarna met Harry en Rita en de schaduw gewacht op Martine en de meisjes die nog de koepel hebben beklommen (meer dan 400 treden). Daarna zijn we, al winkelend, terug gelopen naar de metro. Harry en ik vinden het ongelofelijk dat de vermoeidheid van de dames accuut verdwenen is zodra ze een (schoenen) winkel zien. In de buurt van het Piazza del Popolo hebben we nog heerlijk gegeten en daarna weer met trein en bus terug. Bij thuiskomst lag Poekie naast het trapje van de caravan op ons te wachten en heeft ze een paar plakjes ham gegeten. Nu net met zijn zessen naar "we zijn er bijna" gekeken. Dat is wel vreemd voor ons....het havenkantoor waar Rita en ik met spoed de tickets hebben omgezet was in beeld. Nu is iedereen moe en gaan we slapen. Het was een topdag.

• 20 Juli 2015 - 23:13

Nel:

Fijn dat jullie zo'n mooie dag hebben gehad. Was het niet heel erg warm? Zat al op het verslag van jullie te wachten. Voor straks welterusten!

• 21 Juli 2015 - 06:24

Henrieke:

Wat gaaf, Rome! Wij zitten in een hotel zonder airco dus we gaan gauw ontbijten en dan Door! Nog 450km en dan hopen wij ook in Italië te zijn!

• 21 Juli 2015 - 09:45

Els Kamerling:

Veel gezien in een dag! Voor Henk allemaal heel herkenbaar!
    We zijn er bijna blijft toch een leuk programma. We moesten direct aan jullie denken bij het zien van het havenkantoor in Arkona. Groeten aan iedereen!