over dwars - Reisverslag uit Marina di Varcaturo, Italië van FamilieDijkstraAlmelo - WaarBenJij.nu over dwars - Reisverslag uit Marina di Varcaturo, Italië van FamilieDijkstraAlmelo - WaarBenJij.nu

over dwars

17 Juli 2015 | Italië, Marina di Varcaturo

Gisteren hebben jullie ons gemist en dat kwam omdat er weinig te vertellen was. Het was zon, zee, strand en niks doen. Enige is dat Martine met Sophie en Carlijn naar het eiland voor onze plek ging varen en " de oranje leeuw" helaas kapot is gevaren op de rotsen. Vandaag was weer een reisdag. En wat voor één. Over dwars door Italië. Eerst het natuurgebied uit met haarspeldbochten en smalle weggetjes. Toen kwamen we bij Foggia midden in de stad terecht.....stonden voor een stoplicht dat rood was met naast ons de politie....gebarend dat wij wel door rood mochten rijden. Toen prachtig door het binnenland klimmen en dalen terwijl de temperatuur opliep naar 44 graden. Morgen willen we naar Pompei en de Vesuvius. Probleem is dat daar nagenoeg geen campings zijn en als ze er al zijn dan vaak maar 3 ampère en dan kan de airco niet aan. We hadden een camping uitgezocht 20km boven Napels. Aan zee (200mtr) met prachtig zwembad......wel iets duurder maar ach....voor zo'n mooie camping betaal je dat graag. Maar goed de reis met camper en caravan ging via de a56 dwars door Napels.....wat een ervaring: scooters met 30km per uur op de snelweg....van baan wisselen zonder te kijken....ongelofelijk. Maar goed de camping bereikt en wat blijkt.....zelden zo'n waardeloze camping gezien. De Dijkstraatjes betalen slechts EUR 70 per nacht maar dan mag je nog niet in het zwembad.....dat is, net als het strand ongeveer een kilometer lopen en kost slechts EUR 19 per persoon per dag. Dan zwemmen we toch in zee? Dat kost maar EUR 10 pp.....Wel hebben we een soort huisje op de plek met wc, bidet, douche en een keuken. Wij hebben alleen geen warm water maar dat wordt nog geregeld denken ze. Nadat we een beetje waren bijgekomen van de reis hebben Sophie en Carlijn een leuke kwis gehouden die is gewonnen door Jochem en Martine. Toen zijn we met zijn zessen naar de Decathlon en de Augan geweest. Flink boodschappen gedaan. Sophie een mooie polo voor het paardrijden, Carlijn een nieuwe bal en Jochem, als een echte Italiaan, een badjas voor naar de douche. Kwamen we terug bij de camping mocht de auto er niet meer op en moesten we als een stel zwervers met een winkelwagentje onze spullen naar de caravan brengen. We kunnen er gelukkig hard om lachen. Morgen naar Pompei en de Vesuvius en dan zondag door naar Rome. Tot zover het verslag van the godfather (Kiss my ring)

• 18 Juli 2015 - 09:34

Janja:

Warm hoor 44° en dat zonder zwembad. Toch plezier met z ' n allen gehad gelukkig.